آدرس: چالوس روبروی بیمارستان طالقانی- بن بست صدف- ساختمان پزشکان صدف- طبقه سوم- مطب دکتر خدیجه ابراهیمی

جراحی لوزه و حلق

در چه مواردی مجبور به جراحی لوزه میباشیم ؟

علل جراحی لوزه به دو دسته انسدادی و عفونی تقسیم میشود  که میتواند مربوط به لوزه سوم باشد یا مربوط به تمام لوزه ها

همچنین در کودکانی با مشکل شب ادراری و بیش فعالی حتما باید مشکلات لوزه در نظر گرفته شود .

عفونت مکرر گوش ،کاهش شنوایی و سینوزیت مزمن  از عوارض دیگر مشکلات لوزه خصوصا لوزه سوم میباشد.

سوالات رایج

آیا در هر سنی میتوان جراحی لوزه انجام داد؟

بله محدودیت سنی ندارد ولی بهترین زمان 3-7سالگی میباشد در سنین بالا عوارض و درد بعد از جراحی بسیار بیشتر میباشد

در صورت جراحی لوزه ایا کودک  باز دچار سرماخوردگی میشود؟

بله با جراحی لوزه احتمال سرماخوردگی ویروسی کمتر نمیشود ولی شدت و طول مدت بیماری کاهش پیدا میکند

طول درمان جراحی لوزه  چقدر میباشد ؟

بعد از جراحی لوزه تا دو هفته احتمال خونریزی تاخیری میباشد لذا نوع تغذیه و سطح فعالیت  دو هفته اول مهم میباشد .

آیا بعد از جراحی لوزه ایمنی کودک کاهش میابد؟

خیر طبق تحقیقات انجام شده با برداشت لوزه ایمنی دچار اشکال نمیشود

بعد از جراحی لوزه صدای کودک تغییر میکند ؟

در هفته های اول بله تغییر صدا وجود دارد که به دلیل درد و ترس کودک از بکار گیری  عضلات حلق میباشد ولی بعد از یکماه طبیعی میشود